جانشین ملکه کیست؟

چارلز سوم پادشاه اکنون انگلستان، فردی که یکی از طولانی‌ترین دوران انتظار برای رسیدن به سلطنت را طی کرده است. زندگی چارلز سوم، پسرارشد الیزابت دوم تحولات زیادی را در پی داشت و اولین وارث مدرن تاج و تخت در انگلستان شد.

 کودکی و جوانی

چارلز در سال ۱۹۸۴ در حالی که مادرش هنوز به سلطنت نرسیده بود، متولد شد. وی تنها چهار ساله بود که پدربزرگش جرج ششم از دنیا رفت و مادرش به مقام پادشاهی انگلستان رسید.

دوران تحصیل خود را در اسکاتلند و در مدرسه گوردون استون سپری کرد. ولی چندان از مدرسه و روش آموزش خود راضی نبود و برخلاف رسم انگلستان که فرزندان سلطنت باید به مدرسه نظام بروند؛ وارد دانشگاه کمبریج شد و در رشته‌های انسان شناسی، باستان‌شناسی و تاریخ مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرد؛ با این حال از نظام هم غافل نشد و پس از پایان تحصیلات دانشگاهی وارد نیروی دریایی سلطنتی شد و از سال ۱۹۷۱ تا سال ۱۹۷۶ در چندین کشتی جنگی به عنوان افسر خدمت کرد. او هم چنین توانست مدرک خلبانی بالگرد را بدست آورد.

چارلز سوم و همسر اولش

 ازدواج و طلاق جنجالی

زندگی خصوصی چارلز سوم تا قبل از ازدواج مدام توسط رسانه‌ها رصد میشد؛ او با زنان روابط خوبی داشت و زندگی‌اش پر از حواشی مختلف بود. او قبل از آشنایی با دایانا همسر اولش با خواهربزرگتر زن خود یعنی سارا مک کورکودال در ارتباط بود؛ ولی پس از آشنایی با دایانا در سال ۱۹۸۱ با وی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو فرزند پسر به نام‌های ویلیام و هری است. زندگی ۱۵ ساله چارلز و دایانا با ورود شخصی به نام کامیلا پارکر از هم پاشید و آن‌ها در سال ۱۹۹۶ از هم جدا شدند. یک سال بعد دایانا به طور مشکوکی در یک حادثه رانندگی کشته شد. چهره عمومی چارلز از این حادثه توسط اذهان عمومی مخدوش شد و سال‌ها طول کشید تا چارلز توانست این بد گمانی‌ها را از بین ببرد.

ازدواج مجدد

چارلز در سال ۲۰۰۵ با کامیلا ازدواج کرد، این ازدواج بسیار مورد توجه ملکه قرار داشت و در اظهاراتی شخصی از بریتانیایی‌ها خواسته بود تا چارلز و کامیلا را در کنار هم بپذیرند.

ثروت و دارایی

پس از مرگ ملکه الیزابت دوم ثروت هنگفتی به چارلز رسید. او خود در زمینه‌های اکولوژی، کشاورزی ارگانیک و معماری فردی فعال بوده و از این فعالیت‌ها درآمدهای کلانی بدست آورده است. ثروت پادشاه جدید حدود ۱۲۰ میلیون دلار تخمین می‌زنند. برخی چارلز را در واقع یک تاجر می‌دانند که درآمد او در ۱۵ سال پیش، بیش از ۱۶ میلیون دلار بوده و با بالا رفتن ارزش زمین‌ها و املاکش این درآمد افزایش چشمگیری یافته است.

 

ابهامات مالی

شاهزاده چارلز به بهانه کمک به بنیادهای خیریه خود بارها از افراد سرشناس و البته بدنام پول دریافت کرده است. روزنامه ساندی تایمز از بسته‌های پول نقدی حکایت می‌کند که توسط شیخ حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر سابق قطر به بهانه کمک به بنیادهای خیریه به چارلز پرداخت شده است؛ ارزش این بسته‌های پول نزدیک به ۳ میلیون یورو بوده است. هم‌چنین ماه گذشته هم این روزنامه از دریافت مبالغی پول توسط چارلز از خانواده اسام بن لادن در سال ۲۰۱۳ خبر داد

کمک‌های مالی به بنیادهای خیریه تحت نظارت ولیعهد انگلستان بارها جنجال به پا کرده و منجر به انتقادات زیادی از شاه جدید و خانواده سلطنتی شده است؛ به هر حال شاهزاده چارلز اکنون پس از گذشت ۷۰ سال انتظار، به مقام سلطنت در انگلستان رسیده و کار خود را به عنوان پادشاه انگلستان پس از مرگ مادرش آغاز کرده است.

مطالب مشابه