خلاصه کتاب پدران توانا دختران قوی

این کتاب با این حرف کلیدی شروع می‌شود:

در سپتامبر 1979 پدرم جمله‌ای را گفت که تغییری بزرگ در در زندگی‌ام ایجاد کرد. صدای او را شنیدم که داشت با یکی از دوستانش تلفنی صحبت می‌کرد. او می‌گفت: «دخترم از سال آینده تحصیلاتش را در رشته‌ی پزشکی آغاز خواهد کرد» این در حالی است که تازه کارنامه‌ی مردودی‌ام از مدرسه پزشکی به دستم رسیده بود!

و این، شروع داستان این کتاب است. کتابی شامل حرف‌های دکتر مگ میکر که انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر کرده است. مگ میکر در مقدمه‌ی کتابش می‌گوید: «من می‌خواهم شما خود را در چشمان دخترتان ببینید. اما این کار را نه به خاطر خودتان، بلکه به خاطر دخترتان انجام دهید.»

نویسنده در تمام طول کتاب می‌خواهد نقش بی‌بدیل پدر در قلب و روح دختر را بازتاب بدهد. پدری هوشمند و قدرتمند. پدری که در عین مهربانی، جدی و محکم است. او می‌گوید: «پدران عزیز! شما بیش از تصورتان روی دخترتان تاثیر می‌گذارید»

کتاب در فصل اول به این موضوع می‌پردازد که مهم‌ترین مرد زندگی یک دختر، پدر اوست. او شروع این فصل را نه تنها پیرامون دختر که با نگاهی جامع‌تر نگاه می‌کند و خطاب به مردها می‌گوید: «مردهای خوب، ما به شما نیاز داریم. ما مادران، دختران و خواهران به کمک شما نیاز داریم»

پدران قوی دختران توانا

برای خرید کتاب کلیک کنید

شاید این جمله‌ی کلیدی حس مسئولیت یک مرد را برانگیخته کند تا او بداند در این دنیا و در مدتی که زنده است، مسئولیتی خطیر بر عهده دارد. مسئولیتی بزرگتر از سیر کردن شکم خانواده. نویسنده به این مهم اشاره می‌کند که «دختران ما به حمایتی نیاز دارند که فقط پدران می‌توانند آن را فراهم کنند.»

فصل دوم، گام را فراتر می‌گذارد و حالا از پدر می‌خواهد قهرمان زندگی دخترش باشد. او به پدر یادآوری می‌کند که نگاه دختر به شما، از همان بدو تولد، به عنوان نیروی قوی‌تر و استوارتر است. او متمرکز بر این است که ببیند شما چه رفتاری را در او می‎پسندید.

اما اگر نتوانید حمایت و رهبری او را به عهده بگیرد و در نقشِ قهرمانِ واقعیِ زندگیِ او ضعیف باشید، اعتماد او را از دست می‌دهید. پس دوباره خود را بازسازی کنید و برای دخترتان در هر مقطع سنی که هست، قهرمان باشید.

به او در برنامه‌ریزی اهدافش کمک کنید. او را به بلندپروازی تشویق کنید. هدف‌های عالی را در او پرورش دهید و اعتماد به نفسش را بالا ببرید. ضمنا این را بدانید شما تنها کسی هستید که می‌توانید به بهترین شکل این کار را انجام دهید.

از جمله نقاط قوت این کتاب بیان نمونه‌های واقعی و مطالعاتی است که در هنجارها و ناهنجارهای دختران ثبت کرده است.

فصل سوم حرف معروفی را یادآوری می‌کند که خیلی‌ها شنیده‌اند و متاسفانه خیلی‌ها هم فراموشش کرده‌اند. جمله‌ی کلیدی این است: «شما اولین عشق دخترتان هستید دخترها به آسانی با مادرشان ارتباط برقرا می‌کنند اما شما برای او مثل یک راز هستید.»

عشق پدر و دختری یک عشق خاص و منحصر به فرد است. معنویتی ویژه در این احساس نهفته است. چیزی شبیه به یک حس آسمانی که باید آن را تقویت کرد. شاید بتوان گفت عشق میان پدر و پسر، هیچگاه نمی‌تواند در این فضا تعریف شود.

صفحات کتاب با روندی منظم و نشان دادن نمونه‌ها و توصیه‌ها جلو می‌رود. از جمله وقت گذاشتن برای دختر عزیزتان و اینکه علاوه بر تفریح و بازی، با او اقدامات مشترکی انجام بدهید. اصرار نداشته باشید کاری را به تنهایی انجام دهید بلکه خیلی از کارها را با مشارکت او جلو ببرید و با هم همراه باشید.

پس از خواندن این کتاب در ده فصل متنوع و کاربردی، با مثال‌های مختلف و راهکارهای الهام بخش، پنجره‌های جدیدی به رویتان گشوده خواهد شد.

یادتان باشد همیشه قهرمان زندگی دخترتان باشید.

لینک خرید کتاب:

https://kholasak.com/product/%d9%be%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%82%d9%88%db%8c-%d8%af%d8%ae%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%a7/

مطالب مشابه