مزایای پستهs

تحقیقات مزایای سلامتی چندین نوع ممکن از این مغزهای خوشمزه را پیدا کرده است، شامل:

مزایای پسته

همزیستی با باکتری‌های سالم روده

باکتری‌های روده قادرند فیبر را تخمیر کنند و آن را به اسیدهای چرب کوتاه تبدیل کنند که به کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و اختلالات گوارشی کمک می‌کند. حالا خوب است بدانیم پسته‌ها دارای مقدار زیادی فیبر هستند که می‌تواند در این فرآیند مفید باشند.

 

کاهش فشار خون و سطوح کلسترول

اثرات کاهش کلسترول پسته‌ها ثابت شده است. این مغزها دارای فیبر و مقادیر زیادی چربی‌های چندگانه و تک‌گانه هستند، که همه اینها به سطوح سالم کلسترول و کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط هستند. و تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف پسته - به خصوص در مقایسه با مصرف سایر مغزها - منجر به کاهش فشار خون می‌شود.

 

سلامت قند خون

پسته‌ها دارای شاخص گلیسمی کمی هستند، به این معنی که مصرف آنها باعث افزایش بزرگ در قند خون نمی‌شود. آنها همچنین دارای آنتی اکسیدان‌ها، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنولیک هستند که همه به سلامت قند خون کمک می‌کنند.

 

اسیدهای آمینه و سلامت عروق

استفاده از اسیدهای آمینه ضروری است، پس اگر بدن شما نتواند آنها را تولید کند، شما باید آنها را از طریق رژیم غذایی‌تان تامین کنید. برخی از تحقیقات نشان می‌دهند که اسیدهای آمینه موجود در پسته‌ها می‌توانند مقدار چربی و قند (شاخص گلیسمی) در خون شما را کاهش دهند و می‌توانند عروق خونی شما را تقویت کرده و انعطاف‌پذیرتر کنند.

 

سلامت بهتر چشم

 

پسته‌ها بالاترین سطح زاکسانتین و لوتئین را در میان مغزها دارند که هر دو از چشمان شما را در برابر آسیب‌های ناشی از نور آبی و همچنین تخریب ماکولار، یک بیماری چشمی که می‌تواند با پیری به تلفن بینایی منجر شود، محافظت می‌کنند.

 

کاهش وزن

مصرف پسته‌ها همچنین می‌تواند به شما در انزاله وزن کمک کند. آنها دارای مقدار زیادی فیبر و پروتئین هستند که باعث احساس سیری می‌شوند و ممکن است به شما کمک کنند کمتر غذا بخورید.

 

منبع مقاله

پسته
مطالب مشابه